Friday, August 19, 2011

Quickies #26

DAY 46
(4/6/2011)

salam.

disebabkan hari ni ada kenduri, so, bangun je dah kena siap siap baju nak pakai semua. then, tengah hari pergi kenduri. mama dan abah happy sangat sebab pengantin lelaki (kenduri tu rumah pengantin perempuan) tu rupanya anak bekas jiran sebelah rumah kami. wah,eksaited betul diorang pergi jumpa rombongan pengantin tu. ye la, long lost neighbour katakan. banyak benda diorang nak stori, tapi sebab kami berenam buat muka ajak pergi kenduri cepat cepat, maka conversation pun di hentikan sementara.mana tahan woh berdiri tengah tengah panas terik tu. tengah hari ok. peluh turun macam hujan je rasa.

then pergi ambil makanan semua sebab sekarang kan banyak kenduri buat ala buffet.elok je duduk, DJ buat announcement rombongan pengantin lelaki dah sampai. masa kitorang jumpa diorang tu, diorang tengah rest sekejap dekat rumah sebelah rumah kenduri tu. then, bermulalah persembahan silat semua. izzuddin dengan sepupu sepupu yang sebaya dengan dia haruslah eksaited pasal silat silat ni. tapi aku buat dek je.nak habiskan makan cepat cepat supaya boleh balik cepat sebab aku dan anim nak tengok 2pm dekat tv HAHA.

dah habis makan, pergi join geng isteri isteri (mama + my aunts+ my cousins) sekejap sebab mama tak bagi balik lagi. padan muka tak dapat tengok 2pm. anim tarik mulut muncung HAHA.tiba tiba kakak tunjuk abah yang sedang enak menjamu selera bersama rombongan pengantin. wah wah dapat mandat besar untuk join rombongan pulak.

lepas tu, balik rumah tok, petang tu bertolak balik ke kampung sebelah mama pulak sebab senang nak pergi jeti. kami nak pergi holiday di Langkawi untuk 3 hari 2 malam huhuhuhu.

malam baru sampai sana. tapi tak pergi rumah tok terus.singgah pasar malam dulu then pergi dinner. masa dinner, selera aku dah hilang sebab perut dah masuk angin kot. makan nasi goreng pon tak sampai setengah. tiba tiba rasa sakit perut sangat sangat. terpaksa terjah toilet di situ.oh, i hate public toilets so much!

masuk dalam kereta je, sakit perut semakin menjadi jadi.macam ada enhancer pulak. bila sampai je rumah tok,aku terus masuk,nampak ada bantal 2 ketul depan tv, terus baring. rasa macam nak tercabut je perut masa tu. tak sempat salam salam dulu pun. nasib baik pakteh ada pil chi kit teck aun tu. telan sebungkus and try untuk pejamkan mata sekejap. orang lain tengah happy enjoy makanan dekat tepi.sedih giler.

 then, rasa nak vomit. habis semua makanan dalam perut, including sosej keju panggang yang sedap tapi mahal keluar. badan jadi lembik. ulang alik masuk tandas berzillion kali. sampai rasa takde apa yang boleh dibuang. vomit sampai tekak kering. aku rasa aku kena diarrhea.in fact, the worst diarrhea ever. dah tak boleh nak fikir pasal holiday.

mama suruh pakteh beli 100plus sebab aku memang tak boleh nak telan apa pon. air masak pon tak dapat diterima. tapi, nasib 100plus pon sama. kesian pakteh dah tengah malam pon kena keluar sebab nak beli 100plus sebotol je.

dah mandi mandi salin baju semua, aku vomit balik. condition masih dalam keadaan yang sama. terus mama suruh pergi klinik. masa tu dah hampir pukul 1 pagi. tok kejutkan pakteh suruh dia drive. still in pj, aku pergi klinik.sarung cardigan dengan tudung je.of course mama dan abah ikut sekali.awal awal abah dah ajak pergi klinik tapi aku degil sebab takut doktor HAHA.

 cari punya cari klinik takde satu pun yang buka.takde klinik yang 24hours dekat area Jitra tu! mula mula mama cakap " jom pergi hospital jitra lah". dengar je perkataan hospital, terus aku geleng kepala.HAHA. then,lepas dah tak dapat nak cari klinik, aku pun setuju je lah untuk pergi hospital. aku takut kena masuk ward, sebab tu lah tak setuju. tapi, last last terpaksa jugak.

 wah, turun kereta je tangan dah sejuk. masuk register dekat kaunter, bagi IC. then,tiba tiba dia panggil dan tanya aku "adik, belajar dekat sini ke?alamat dalam ic tak sama?". oh, buat aku gelabah je pakcik ni, nak tanya pasal alamat rupanya. then aku dan mama jawab "balik kampung dekat sini."

lepas tu tunggu turn. nasib baik mama teman sekali masa turn aku HAHA. penakut betul. masa MO check, nampak attendant tolak troli sorang budak lelaki lebih kurang sebaya aku tengah masuk air. sempatlah jugak aku jeling jeling dekat ECG tu. then,dia tanya " lajunya heart rate.takut ke?" dengan muka poyo aku jawab " eh,tak lah.sejuk kot." dalam hati hanya Allah je yang tahu. ye lah, kalau kena tahan, macam mana?esok pagi kena bertolak awal.

then, MO tu cakap "nasib baik datang awal sikit.kalau tak, mungkin dah kena masuk ward.untuk masuk air," then dia senyum. Alhamdulillah, masih boleh nak pergi holiday esok. Fuh, hensem jugak MO ni walaupun mata dia merah. aku syak dia mengantuk. HAHA. takkanlah masuk habuk kan?hospital kan bersih HEHE. actually, masa dia senyum aku tak nampak pon dia senyum sebab dia pakai mask.tapi,aku boleh agak dia senyum sebab mata dia adalah "smiling eyes" macam Kangin!

dah dapat ubat, keluar dan baliklah.nasib baik tak kena bayar HAHA. masuk je kereta mama cakap "kalau pergi hospital terus tadi kan senang." sentap!

sampai rumah tok dah pukul 2.30 pagi macam tu. makan ubat then terus tidur tak sedar diri.kesan ubat yang baik punya.


the end.

No comments: