Friday, May 25, 2012

KILLING TIME

salam.

mood final exam sekarang.alhamdulillah, dah lepas satu paper. 5 more to go. 6hb insyaallah tamat sem dan tamat tahun 2 dan lepas tu yeehooo yabeda bedooo balik rumah cuti 3bulan membina badan! -.-"

a few days sebelum aku balik, family aku akan pergi menghantar adik aku yang ke 3 ke cfs iium pj.tudia!nak buat family uia ka apa? harap harap yang lepas ni ke luar negara lah pulak kot. tak payah lah nak masuk uia ramai ramai haha.boleh camtu?

sebelum habis cuti list bilik untuk year akan datang dikeluarkan.sebelum ni masa cuti baru dikeluarkan. memang bikin aku panas jugak la.kena pindah level 4 dari level 2. kena tinggalkan compartment kesayangan yang memiliki wifi yang super duper hebat! tapi, aku masih bersyukur sebab tak kena tukar blok. parah jugak nak angkut barang. nak naik satu level pun mengah weh kalau buku semua tak nak kalah kamus dewan.

dan paling sedih jibah kena tukar bilik sebelah.what the? ni buat aku makin berapi. wahhh..suka hatinya diorang tukar tukar roomate macam tukar pakwe.HAHA.so, selepas negotiation dibuat dan majlis syura diadakan dengan ahli bilik sebelum dan selepas maka dapatlah permission untuk tukar bilik.so, sekarang tengah tunggu approval je lah. nak sedapkan hati, kitorang imagine nak berpicnic lepak lepak depan bilik as depan bilik yang bakal kitorang duduk nanti ada ruang sikit. maybe sebab hujung sekali.so,cadangnya nak beli tikar untuk duduk rehat petang petang sambil menikmati angin yang sepoi sepoi bahasa.

so, dah malas nak fikir,terima dengan redha.Awal awal memang amukan yang hebat lah dekat twitter.kitorang antara yang terawal yang tau pasal rombakan ni,so bila mengamuk dekat twitter baru ramai yang tau.see?ada kebaikkanya bukan? ni amukan yang bermanfaat. unrestricted maslaha kalau ikut subjek BLE. muehehehe :P

now, masuk stori lain.well, exam weeks, normal lah kalau tidur lewat stress bagai kan. starting from form 4, maybe sebab masa tu duduk hostel dan ditambah dengan cuaca di negeri tebu itu sangat panas dan kadang kadang tak menentu, maka skin condition pun jadi huru hara. pimples mula tumbuh sana sini, kalah gunung berapi.tapi sedapkan hati dengan ayat "alah, biasalah,teenagers, ini perkara normal."

tapi sekarang,no no no.takboleh jadi nih,apsal tak hilang hilang?geram jugak. mula salahkan kehidupan asrama haha. ye lah tak duduk asrama tak jadi macam ni pun.aku ada baca yang actually pimple growth ni merupakan petunjuk kepada keadaan dalaman badan anda. disebabkan badan anda tak boleh nak detoxify dengan baik, toxin akan keluar ikut kulit especially muka. so aku pun "woah, macam teruk je inner system aku." korang boleh google face map, if pimples naik dekat hidung sebab apa, dekat dagu sebab apa etc. so, now baru ada kesedaran untuk treat dari dalam. before nih treat luaran je kan.

so, aku ada ambik satu produk femes ni. tapi tak nak share lagi sebab tak nampak efek lagi. baru sangat ambik. nanti if dah nampak efek baru aku reveal ok. sekarang skin condition agak teruk sikit sebab detoxifying tengah berlaku so kulit sebagai agen perkumuhan yan terbesar kenalah bertanggungjawab mengeluarkan toxin yang sedia ada.

the only thing yang aku tak suka, bila condition macam ni, ada je orang nak tegur kan. yang bagi kata kata semangat, terima kasih daun keladi lain kali bagi lagi. tapi, yang bagi kata kata kurang membina tu kadang buat kita panas jugak lah. misalnya "ni jerawat banyak mesti dok mengorat" "ni mesti dok menggatal" bla bla bla. eh, hello, saya mengerahkan tulang empat kerat dekat sini untuk study,stuffing everything inside my brain, hampa, hampa, dan hampa apa tau? yes, sensitif sikit bab nih sebab amboi aku nih dah takde kerja lain ke nak buat semua tu? sekadar eyeing stok stok hensem ye lah,mengagumi ciptaan Allah yang cantik :) tapi tu sebab ternampak tapi flirting?NEVER! yes,memang lah just kidding joking whatever tapi kalau selalu sangat bikin amarah jugak la.

lelaki ke perempuan ke dilayan sama rata. takde lebih lebih sebab sekarang fokus adalah terhadap study. so,yes, kakak adik abang pakcik makcik especially, never ever say that to me anymore!I'm trying to find the best cure so why don't you pray for my recovery?

Tudiaa bila baca balik macam meroyan pun ada.haha. saja tulis entry ni sebab tengah tunggu download habis.sanggup download dari mintak dekat orang because my ego doesn't let me to do that -.-" lepas ni kena sambung study sebab paper KILLER ahad nih tapi alhamdulillah, subjek protein biotechnology adalah subjek yang sangat digemari. semoga Allah permudahkan. Amin. and readers, do pray for me ok!

oh yeah,adik aku suruh aku buat entri pasal bioscience and biotech.nantilah, takde mood nak buat lagi sebab mengingatkan kepada BLE saje.hehe. oh,download dah habis. till then!

No comments: