Sunday, October 3, 2010

dowN bukan DoWniE

salam.

actually,sekarang sepatutnya masa membuat chem report.(rasanya hampir setiap latest entri aku mention chem report.nak buat macam mana,chem report sudah menjadi sebahagian dari hidup guwer sekarang T__T )

aku tak taw nak stori dekat sape pasal ni,so aku rasa it's better kalau aku spill dekat blog tersayang ni.okeyh,mood sekarang memang tengah down tapi bukan 3 doors down ye korang!

hmmpphh...aku tak suka diri aku sekarang.i hate myself right now.errr,dalam mandarin aku tak taw nak describe.malas nak pakai google translate.in fact dalam kelas mandarin belajar benda2 ceria jer,tak de pulak pasal perkataan negatif ni.

kenapa anda tak suka diri anda?

1)tak cantik?
2)gemuk?
3)tak menarik?
4)kurang brilliant?

zasss!!!untuk keadaan sekarang,jawapannya ialah

bukan semua jawapan diatas.sekian.

okey,cukup sudah mengarut.bukan ape,just nak hype up-kan my mood.now i feel better to write.

the story begins.

semua orang taw aku memang susah nak berenggang dengan kawan2.dalam erti kata lain,aku rapat dengan kawan2.they're like my 2nd family here.so,aku expect kami akan sentiasa menyayangi satu sama lain sampai bila2.tamat intro.

cut it short,aku sungguh amat terasa sekarang.
there's a certain time bila aku terasa,aku susah nak kool.nasib baiklah bukan selalu terjadi.so,no worry guys!

unfortunately,it happened this time.

well,the situation is like - orang salah faham dekat kita sebab orang lain.well,ini kerap terjadi dekat aku even aku ni bukan naif sangat sampai orang selalu amik kesempatan.aku yang amik kesempatan,tapi bukan selalu dan tidak memudaratkan.

aku marah sangat sebab A ni yang duduk dekat nak mampos dengan lokasi aku sekarang terlupa nak bagitaw ade discussion pada satu hari ni.and then,bila sampai waktu discussion,aku yang tak taw pape terus tido tapi tak lah senyenyak mana.when my other group member, B datang,dia cakap

"weyh,aku datang ko tengah sedap tido lagi kot."

and then,aku terpinga2.A kejutkan aku dari tido bila B datang.tapi tak cakap pape pon pasal discussion tu.and aku pon fikir dia just nak kejutkan aku sebab aku tak solat lagi.so aku pon just angguk2 and sambung tido sebab dah set alarm nak bangun lagi 10min.

but then dia datang lagi and cakap B dah ade kat tempat dia.aku memang blur time tu.tapi,just follow the flow lah kan.bangun,solat and buat discussion.

bila B ulang lagi sekali ayat bermakna di atas,aku pon mestilah defend diri aku cakap aku tak taw pon discussion nak ade masa tu.then, A pon confess dia lupa nak bagitaw aku.

bagi aku,aku tak nampak kewajaran kat situ.lokasi siries dekat.kalau malas jalan,boleh sms.nak save kredit,boleh pakai mostsms.com.dia register untuk itu.

still aku boleh accept.

tapi,tadi,aku dapat taw dari groupmember sorang lagi,C pasal waktu discussion untuk hari ni.aku just taw nak buat malam,tapi tak diinform pukul berapa.so,aku assume mungkin sebab lokasi kami dekat,maka aku boleh nampak kalau budak2 lain datang,maksudnya ade discussion.

C cakap dekat aku jangan amik hati sangat.tapi still aku rasa aku amik hati.
blogger-emoticon.blogspot.com

bukan saje2 nak cerita pasal ni,aku just nak highlight kat sini,aku sangat2 pentingkan imej aku dimata orang lain,especially my groupmembers.aku akan cuba untuk bagi komitmen walaupun ianya tak mungkin mencapai 100%.bukan nak jadi perfectionist,tapi entahlah.this is me.

my habit-bila terasa marah dengan orang,aku akan diam,tak banyak cakap,sebab dalam hati dan otak,tengah try untuk figure out solution plus marah diri sendiri sebab tak boleh terima alasan tu as well as tengah cool-kan kemarahan sehingga 37 degree celsius which is equal to body temperature.

adakah ini satu tindakan yang stupid?

whatever it is,the main point sekarang,aku tak suka diri aku sebab amik hati sekarang.spoil my mood.i'm trying to be happy like usual,but the result is awkward.it's really hard.aku dah jadi macam mecha.cakap pon monotonous.

aku tak suka bila keadaan ini berlaku,tapi aku consider keadaan ini as ujian.aku akan cuba untuk selesaikan dengan cara yang berhemah.
confident

ya Allah,berikanlah aku kekuatan dan solusi terbaik.
kuatkanlah frenship kami.sesungguhnya aku sangat2 menyayangi dia.
Amin.



maybe entri ni akan didelete after a few days.
p/s:entry for raya gathering is after this =)

No comments: